Ekonomi

25 kişilik ekibiyle el yapımı sabun üretiyor

Başak Işık GÖKÇAM

23 yıldır Change Küme olarak distribütörlük görevini üstlenen Change Küme, bünyesinde bulunan 17 markanın satış ve dağıtımını gerçekleştirirken dağıtımdaki tecrübesini üretime aktarmaya karar verdi.

Yüzde 100 doğal, tamamen el yapımı sabun üretimine geçen Change Cluster CEO’su ve Maripossa Blanca kurucusu Ali Bayram, ürünün kalitesinin pazar payından daha değerli olduğuna dikkat çekerek, “Değişim Olarak Cluster olarak üretimde markalaşma yolculuğunu, ekip arkadaşlarımızla fikir alışverişinde bulunarak süreçte doğallığı hedefliyoruz. Güzellik ve güzellik kavramlarını öne çıkaran bir ürüne odaklanma kararıyla başladı. İnsan hayatına değer katma fikrinden yola çıkarak endişe etmeden kullanılabilecek bir ürüne odaklandık.

En temel kişisel bakım ürünlerinden biri olan kalıp sabun hakkında araştırma süreci başlattık ve tamamen doğal, el yapımı bir ürün olması gerektiğine karar verdik. Tamamen doğal, el yapımı bir sabun üretip markamızın öncelikleri olan doğallık ve güzellik kavramlarını öne çıkarmak istedik” dedi.

Soğuk proses yöntemiyle üretim

Türkiye’de 23 sabun fabrikası ve 113 markanın bulunduğunu aktaran Ali Bayram, “Maripossa Blanca sabunlarının farkı, doğal içerikli olması ve hazırlanma yöntemidir. Ürünlerimizin doğallığı üretim aşamasından başlamaktadır. Tamamen bitkisel yağlar kullanılarak üretilen sabunlarımızda vitamin ve mineral değerlerinin korunmasına özen gösterilmektedir.

Sabunlar ikiye ayrılır: atık yağlar ve bitkisel yağlar. Atık yağlardan yapılan sabunlar 100 derecede kaynatılarak üretilmekte ve bu işlem sonucunda tüm vitamin ve mineral değerleri kaybolmaktadır. Bu tip sabunların cilde hiçbir faydası olmadığı gibi gereksiz köpürerek herhangi bir etki yaratmazlar.

Bu ürünlerin içerik kalitesinin düşük olması, uygun fiyatlarla satışa sunulmasına neden olmaktadır. “Maripossa Blanca yeni nesil doğal güzellik sabunları tamamen bitkisel yağlarla ve soğuk proses yöntemleriyle üretiliyor” dedi.

Maripossa Blanca markasıyla klasik sabun üretimi ile piyasadaki ürünler arasında fark yaratmayı amaçladıklarının altını çizen Bayram, “Soğuk işlem yöntemi vitamin ve mineral değerlerinin korunmasını sağlayarak insan sağlığına en uygun sonucu elde edilmesini sağlıyor. sağlık.

Bu yöntem Ar-Ge ekibimizin uzun denemeleri sonucunda elde edildi. “Maripossa Blanca, geleneksel üretimden farklı olarak soğuk proses yöntemiyle üretilen doğal içerikleri, değerli yağları ve sabunlarıyla kullanıcılarına güvenli ve etkili bir deneyim sunuyor” dedi.

“Yeni neslin sabunu olacak”

Maripossa Blanca’nın tamamen doğal içeriklerle 14 farklı ürün seçeneğini kullanıcılarımıza sunduğunu belirten Bayram, “Ürün yelpazemizde 12 çeşit sabun, 1 katı şampuan ve 1 Hindistan cevizi yağı yer alıyor.

Sabunlarımız arasında Eşek sütü sabunu, Keçi sütü sabunu, Ardıç katranı sabunu, Bitüm sabunu, Makyaj temizleme sabunu, Siyah nokta önleyici sabun, Sivilce ve sivilce önleyici sabun, Zeytinyağı sabunu, Kabak lifli keçi sütü bal özlü sabun, Aloe vera sabunu bulunmaktadır. vera özlü sabunun kabak lifi olduğunu ve “Kabak lifi, eşek sütü ve bal özü sabunu gibi çeşitleri var” dedi.

Sabunların üretimden hemen sonra paketlenmediğini belirten Ali Bayram, “Ürünlerimiz tamamen kuruması için uzun süre muhafaza ediliyor. Bu süreç kışın 60 gün, yazın ise 45 gün devam eder. Bu süre zarfında sabunlarımızın her bir bileşeni bir araya gelerek kendini tamamlar. Bunun sonucunda cildinize fayda sağlayacağına inandığımız ürünler elde ediyoruz. Bu süreçte 25 kişilik bir ekip olarak çalışıyoruz.

Her çalışanımız sabunlarımızın kalitesini ve doğal yapısını korumak için titizlikle çalışıyor. El emeği ile ürettiğimiz her ürünü siz değerli tüketicilerimize en yüksek kalitede sunmaya çalışıyoruz. Daha sonra geri dönüşüme uygun özel ambalajlarda raflara sunuyoruz” diye konuştu.

Duş jelleri kalıp sabunun pazar payını düşürdü

Duş jellerinin popülerleşmesiyle katı sabun pazarında düşüş yaşandığını belirten Bayram, “Katı sabunun toplam pazar payı yüzde 1’in altına düşerek yüzde 0,8’e geriledi. Ancak kullanıcılar duş jellerinde aradıkları performansı ve doğallığı bulamadıklarını anlayınca yeniden katı sabunlara yönelmeye başladılar.

Bu da katı sabun pazarının yüzde 0,2 artışla yüzde 1’e ulaşmasını sağladı. “İddialara göre 2024 yılı ortasında yüzde 1,2’ye ulaşması bekleniyor” dedi.

“Asla bakkal ürünü olmayacağız”

Maripossa Blanca sabunlarının hiçbir zaman süpermarket ürünü olmayacağını vurgulayan Bayram, “Çünkü biz gerçekten kaliteli ve doğal ürünler arayan müşterilere ulaşmayı hedefliyoruz. Şu anda online pazarda satışlarımız başlamıştır. Elbette yeni ürünlerimiz gelecek ama hiçbir durumda doğallıktan taviz vermemizi gerektirecek ürünler üretmeyeceğiz.

Maripossa Blanca olarak önceliğimiz müşteri memnuniyetidir. Müşterilerimize doğal, güvenilir ve değerli ürünler sunarak ihtiyaçlarını karşılamayı hedefliyoruz. Kendimizi sadece ticari bir marka olarak değil, doğallık ve kalitede referans noktası olarak görmek istiyoruz. Çünkü bizim için en değerli şey müşterilerimizin güvenini kazanmak ve onları mutlu etmektir” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu